Bailine Norge

Klinikkinformasjon: 815 21 777

Kontor: 22 93 13 10

Telefax: 22 93 13 12

E-post: info@bailine.no

Intranett: (for klinikkeiere)

Facebook

Bailine © 2019. Powered by Global Web PartnerOm websiden  |   Personvern

Bailine Forum

mars 24

Hvilken figur har du?

0 kommentarer

 

Hva som er en pen figur varierer fra person til person. Den perfekte figur er heller ikke begrenset til en ungdom på 20. Du kan beholde eller oppnå en flott figur både i 40-, 50- og 60-årene, og selv etter den tid.

 

figurformingfigurforming
Hvilen figurtype tilhører du, sjekker du i klinikken.

 

Klassisk timeglassfasong

Skjønnhetsidealet har forandret seg gjennom tidene. Men det er generell enighet om at den mest kvinnelige formen er den vi kaller ”den klassiske timeglassfasongen”. En fast, rund bystlinje, en smal midje, svakt kurvede hofter, faste armer og smale lår. Bysten og stussen har omtrent samme mål. Midjen er fra 15 til 30 cm smalere.

 

Triangulært timeglass

Kroppsfasongen triangulært timeglass er smal oventil og bred nedentil. Dette er timeglassfiguren med all sanden i bunnen – eller mer presist: Ikke over middels byste, med stuss og samlet lårmål som er tydelig bredere enn bystlinjen.

 

Ovalt timeglass

Ovalt timeglass er timeglassfiguren hvor sanden har samlet seg på midten. Figuren har likevekt mellom bystlinje, samlet lår og stusslinje. En figur kan være oval selv om midjen er noe smalere enn ryggmålet. I alminnelighet er denne figurtypen mer rett i midjen, og midjen omtrent lik ryggmålet.

 

Smalt timeglass

Smalt timeglass er tynn i forhold til høyden. Bysten er liten. Det er samsvar i målene mellom bystlinje og stuss. Midjen kan være noe smalere. Denne personen har fin benbygning.

 

Rektangulært timeglass

Rektangulært timeglass har omtrent like mål for midje, hofter og stuss. Bysten er ikke over middels og benbygningen er kraftig.

 

Omvendt triangulært timeglass

Omvendt triangulært timeglass er figuren der tiden har stått stille. Vekta er konsentrert til øvre halvdel av kroppen, bystelinjen er tydelig bredere enn stuss og samlet lårmål.

 

Det er ikke bare den riktige vekten som kjennetegner en velformet figur

Det er vel så viktig hvordan kiloene er fordelt på kroppen.

 

Med figurformning tenker en kanskje først og fremst kirurgisk inngrep for å fjerne fett, noe som kan være kostbart og risikofylt. Men det er bevist at en kan forme figuren med hjelp av utvalgte treningsøvelser. Kombinasjonen av formingsgymnastikk og slanking rettet mot reduksjon av fettprosenten gjør det mulig å ”slanke” bestemte områder på kroppen.

 

Fettet på kroppen er aldri jevnt fordelt. Noen samler fett på hoftene og magen, andre på lårene og baken. Etter hvert som du blir tykkere blir figuren din en karikatur av din slankere figur. Har du f.eks. en tendens til å samle vekt på magen, vil du bli tykkere der enn på andre steder av kroppen.

 

Ved å legge om kostholdet ditt og passe på at du taper i kroppsfett og ikke bare kroppsvekt, kombinert, med trimøvelser som spesielt rettes mot ditt ”problemområde”, vil du minske i centimeter og forme figuren.

Nyeste innlegg
  • Forskning har bevist at selvkontroll er en ferdighet som kan læres, og som kan utvikles på ethvert alderstrinn og tilpasses en stor mengde problemer. Systematisk trening i selvkontroll kan hjelpe deg til å tape vekt, til å mosjonere mer eller foreta andre vesentlige forandringer i din livsstil. Ferdigheten kan læres ved prøving og feiling, som når du for eksempel lærer maskinskriving, dansing, eller avbalansere ditt budsjett. Dr. Michael J. Mahoney, som er professor i psykologi ved Pennsylvania State University, påpeker at folk kan få kontroll over sin adferd ved å lære og beherske de faktorer som påvirker en, og gjøre de små forandringer som gjør det lettere å utføre den ønskede adferden. For eksempel kan en person sprekke på en diett hvis kjøleskapet er fylt opp med forbudt mat. Det er lettere å motstå fristelsen om en ikke har fristelsene for hånden. Bare det å gå til byen, i motsetning til å ta bilen, kan være det lille som skal til for å få et positivt resultat. Presis på samme måte som å ikke putte de første osteskivene man skjærer av osten, inn i munnen, men legge dem rett på brødet. Dr. J. Mahoney anbefaler følgende fremgangsmåte for å oppnå større selvkontroll: Definer klart de problemer som skal løses. Fastsett hva som er årsaken til problemene. Prøv aktivt en eller flere løsninger. Lær av feiltagelsene. Her får du klargjort problemene og finner ut hva du inntil nå daglig har gjort. Altså, du blir kjent med dine aktivitets- og kostholdsmønstre. Deretter velger du ut en løsning og prøver denne aktivt, mens du følger nøye med for å se om du oppnår de resultater du ønsker deg. Kanskje du må gjøre noen små justeringer og korrigeringer, men på denne måten vil du langsomt, men sikkert komme frem til resultatene du ønsker deg. #mentaltrening #diet #slankekur #bailinetrening #figurforming #vektreduksjon
bailine-logo.png